Lemondott Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója
Felmondásában azt írta, a pályázaton piaci profizmust várnak el a jelentkezőktől, miközben ahhoz a minimálisan elvárható feltételek sem teljesülnek.
Felmondásában azt írta, a pályázaton piaci profizmust várnak el a jelentkezőktől, miközben ahhoz a minimálisan elvárható feltételek sem teljesülnek.
A Közbeszerzési Döntőbizottság szerint a BKK törvénysértőn bonyolított le egy 2023-as buszbeszerzést. 200 millió forintos büntetést kell befizetniük, a problémás tendert megsemmisítették. A BKK megdöbbent a büntetésen és az összegén is.
Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel: öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Karafiáth Orsolyának most a kínból, a pulykabuktából, a rejtőzködőből, az apróságokból és a pocóból kellett dolgoznia.
Pár hónappal az önkormányzati választás előtt egymást érik az olyan fővárosi közlekedési ügyek és botrányok, amelyekben éppen Karácsony Gergely főpolgármester lehetséges kihívója, Vitézy Dávid tud avatott szakértőként fellépni. A tömegközlekedési járatritkítás témájában pedig senki által ki nem kényszerített bénázást láthatunk a fővárostól és a BKK-tól, amit betetőzött egy pulykahasonlat.
A főpolgármester hétfőn Walter Katalin mellett kiállt, de a BKK által bevezetett járatritkítások mellett már nem.
A főpolgármester szerint a járatritkítás a politikai kampány áldozatává vált.
A fővárosi Fidesz frakcióvezetője Kóka János mocsaras-békás kijelentését is felidézte. Walter Katalin pénteken reagált, azt írta, sajnálja, ha félreérthetően fogalmazott, nem akart senkit bántani.
A cég vezérkara azt mondta, nem piszkálták meg olyan járat menetrendjét, amelynek kihasználtsága hetven százalék feletti.
Walter Katalin reagált Vitézy Dávid azon állítására is, hogy az intézkedés bevezetését nem előzte meg társadalmi egyeztetés.
Ki tesz ajánlatot, kinek és miről? Mi az, ami felett nem tudott megállapodni Karácsony Gergely és Lázár János, és mit kellene tető alá hozniuk a következő 7 hétben? Mire számíthat az, aki Csepelről, Békásmegyerről vagy Budakesziről jár a belvárosba? Közéleti podcastunkban Balogh Samuval, a főpolgármester kabinetfőnökével, Walter Katalin BKK-vezérigazgatóval, valamint Vitézy Dávid egykori BKK-vezér és volt közlekedési államtitkárral foglaltuk össze az elmúlt napok és hetek viharát a fővárosi és agglomerációs tömegközlekedés felett.
A fővárosi városvezetés jövő héten egyeztet a Lázár János által vezetett minisztériummal.
Walter Katalin szerint Lázár minisztériuma csak annyit közölt a Budapest-bérlettel kapcsolatban, hogy „ennek itt vége”.
Az idén is veszteséges a fővárosi közösségi közlekedés, de a menetdíjbevétel már meghaladja a Covid előttit – mondja Walter Katalin. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szerint nehéz ilyen politikai ellenszélben dolgozni, de kénytelenek. A júniusi választáson túl nem tekint.
Bemutatták a Budapest Goó, melyben egybegyúrták az útvonaltervezést, az elektronikusjegy-értékesítést és a BKK Infót. És vonaljegyet is lehet venni vele.
Csak a szükséges javításokat kellett elvégezni rajtuk, különben is, csak 46 járművet vizsgáltak meg. Erről a BKK vezérigazgatója beszélt a Népszavának, de az interjúban szó esett egyebek mellett a jegyárbevételekről, a buszbeszerzésről, az e-jegyről és a dugódíjról is
Még a BKK élén indította el Vitézy Dávid a projektet. Azzal, hogy átvette azt a BFK, most ismét hozzá került.
Ahol csak tud, spórolni kénytelen a budapesti közlekedésszervező cég, melynek új vezetője, Walter Katalin politikai csörtékről, fővárosi beruházásokról és az önbecsülés visszaszerzéséről is beszélt a HVG-nek.
Ahol csak tud, spórolni kénytelen a budapesti közlekedésszervező cég, melynek új vezetője, Walter Katalin politikai csörtékről, fővárosi beruházásokról és az önbecsülés visszaszerzéséről is beszélt a HVG-nek.